dimarts, 25 de juny del 2013

47. Habilitats per a la vida



Deia a l’anterior entrega que, cada cop més, organismes i organitzacions de diferents àmbits proposen que els alumnes, els estudiants, dominin determinades habilitats per a la vida. Al 1993, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) va proposar la difusió  mundial de 10 habilitats psicosocials, considerades rellevants en la promoció de la competència psicosocial de nens i nenes, de joves. Les 10 habilitats proposades eren: autoconeixement, empatía, comunicació assertiva, relacions interpersonals, presa de decisions, solucions de problemes i conflictes, pensament creatiu, pensament crític, gestió d’emocions i sentiments, i gestió de tensions i estrés. Els que esteu interessats en el tema, trobareu a la xarxa referències a la proposta de l’OMS i altres semblants.
L’assumpte no és nou, perquè, al cap i la fi, aquest tipus d’habilitats,  amb noms o enfocament diferents, no deixen de ser les tradicionals eines per a relacionar-nos amb nosaltres mateixos, amb altres i amb l’entorn social. La novetat rau en que al popularitzar-se s’ha generat un ampli reconeixent i acceptació.
Ara bé, del que es tracta no és, com deia, de capficar-se, fer seminaris i més seminaris, cursets, de contractar a un coaching pels nostres fills i filles, i estressar més –encara– la seva agenda escolar/acadèmica. Es tracta de saber que hi ha tot un seguit de temes i recursos que semblen importants tenir-los presents, perquè poden arribar a ser útils per obrir-se camí en la llarga travessa que és la vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau