Fa uns dies participava en el tradicional claustre de professors de fi de curs. En un moment, un professor va suggerir que els estudiants haurien de sortir no només amb la formació reglada, sinó també, i cada vegada més, amb un cert coneixement d’habilitats per a la vida. Es referia a tenir nocions sobre comunicació, la gestió del canvi o resoldre conflictes.
En alguna ocasió en
aquest blog ja m’he referit a aquest buit que encara té l’ensenyament secundari
del nostre entorn. No dubto que els centres més elitistes i prestigiosos de
secundària incorporen aquest tipus de formació en habilitats. Poc a poc, els claustres
del centres de secundaria i les AMPAS hauran de contemplar la formació en habilitats.
No es tracta d’organitzar grans seminaris que tensin encara més l’agenda acadèmica,
sinó de pinzellades bàsiques i introductòries. Tot plegat, forma part d’un aprenentatge
invisible que configura les ecologies de l’aprenentatge i que poden tenir un
efecte multiplicador en els productes finals. En la propera entrega faré referència
més detallada sobre habilitats per la vida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Si us plau