dimarts, 18 de juny del 2013

46. Habilitats


Fa uns dies participava en el tradicional claustre de professors de fi de curs. En un moment, un professor va suggerir que els estudiants haurien de sortir no només amb la formació reglada, sinó també, i cada vegada més, amb un cert coneixement d’habilitats per a la vida. Es referia a tenir nocions sobre comunicació, la gestió del canvi o resoldre conflictes.
En alguna ocasió en aquest blog ja m’he referit a aquest buit que encara té l’ensenyament secundari del nostre entorn. No dubto que els centres més elitistes i prestigiosos de secundària incorporen aquest tipus de formació en habilitats. Poc a poc, els claustres del centres de secundaria i les AMPAS hauran de contemplar la formació en habilitats. No es tracta d’organitzar grans seminaris que tensin encara més l’agenda acadèmica, sinó de pinzellades bàsiques i introductòries. Tot plegat, forma part d’un aprenentatge invisible que configura les ecologies de l’aprenentatge i que poden tenir un efecte multiplicador en els productes finals. En la propera entrega faré referència més detallada sobre habilitats per la vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau