Futur i globalització: escenaris previsibles per a les properes dècades. Una guia per a famílies amb fills adolescents i joves.
dimarts, 7 de maig del 2013
40. L’egòmetre
Què el que anomeno egòmetre? Un suposat aparell que aplicat a l’aixella –per dir alguna cosa–
mesura el grau d’egoisme d’un individu. Evidentment, és una ficció. No existeix
pas cap aparell capaç de mesurar tal cosa. Malgrat tot, és un exemple que serveix
per evidenciar una cosa. La capacitat de crear, de proposar, de treballar, de
generar coneixement i talent ja no es concep de forma aïllada, sinó compartida.
El mite del geni que tancat en un garatge, o en una cova, és capaç de inventar no
sé què, o resoldre no sé què, és això, un mite. Ara el treball i la creació és, bàsicament, col·lectiva.
No hi ha un únic cervell que pensa aïllat de la resta. Són molts els cervells què
pensen i el fan millor si ho fan de forma compartida. La mixtura contribueix
més que el jo aïllat a la creació. Un darrer consell. Explicito tot plegat perquè
crec que és obligació de professors i pares fomentar actituds
cooperatives. Aquell que només pensa en
si mateix, i en els seus únics interessos, tindrà més dificultat de tirar endavant els
seus projectes. Cal aplicar-nos, de tant
en tant, el suposat egòmetre per a experimentar si se’ns hipertrofia o no el
nostre jo. Quan supera uns marges... ull!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Si us plau