Futur i globalització: escenaris previsibles per a les properes dècades. Una guia per a famílies amb fills adolescents i joves.
dilluns, 22 d’abril del 2013
38. Ser capaços i/o ser feliços
Fa uns dies vaig formar
part d’un tribunal acadèmic a la universitat que avalua l’anomenat treball de
fi de grau. Els estudiants, en aquest cas futurs professors de primària, presentaven
públicament un treball, una espècie de revàlida final. Dic això perquè em va sorprendre
que més d’un, en algun moment de la seva presentació, va dir que l’objectiu del
professorat era aconseguir que els estudiants fossin feliços. No és la primera
vegada que ho sento, però darrerament amb més freqüència. I els que ho proposen el fan convençuts de lo excels
del propòsit. A qui no l’agrada contribuir a que la gent que ens envolta sigui
feliç? Però una cosa és el desig, i una altra que sigui l’objectiu professional
del professorat. No crec que aquest sigui l’objectiu. I no és perquè sigui massa
gran per a posar-lo a les nostres esquenes professionals –que ho és– , sinó,
sobretot, perquè és fugisser, relatiu, volàtil, canviant. Més aviat em decanto
per aconseguir, més que siguin feliços, que siguin capaços, en la seva a accepció
més extensa. S’accepten opinions.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Si us plau