dilluns, 28 de gener del 2013

26. Nivell educatiu i vulnerabilitat social

Un recent estudi de la Fundació Jaume Bofill: Crisi, trajectòries socials i educació (2003-2009) -que es pot consultar un resum en aquest mateix bloc, a l’apartat Documents-, manifesta que la creixent expansió de l’educació terciària/universitària la converteix en el nou llindar de benestar, ja que redueix el risc de vulnerabilitat social. L’estudi manifesta que ja no n’hi ha prou amb la secundària i que la formació permanent no funciona com a segona oportunitat per als menys formats.
L’estudi constata que la crisis ha generat un lleuger increment de les desigualtats. Tot i això, però, Catalunya és un 12% menys classista que la Gran Bretanya i un 38% menys que Itàlia. Però Holanda ofereix un 14% més de fluïdesa i d’igualtat d’oportunitats. L’educació acaba tenint un pes molt destacat en el risc d’exclusió de social.
Malgrat el que ens pugui semblar, les dades indiquen que les trajectòries de vulnerabilitat no estan condicionades per l'origen social dels individus (classe social de partida), sinó per altres factors com el gènere, l'edat i el nivell educatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau